زمان و تاریخ آزمون های حقوقی در یک نگاه

زمان و تاریخ برگزاری و ثبت نام آزمون های حقوقی یکی از دغدغه های داوطلبان آزمون های حقوقی است. در همین راستا تصمیم گرفته شد تاریخ و زمان آزمون های حقوقی که معمولا به صورت سالانه برگزار می شوند به صورت یک جا جمع‌آوری شود تا داوطلبان بتوانند با مراجعه به این صفحه آخرین تغییرات را مشاهده نمایند.

لازم به ذکر است تاریخ و زمان های ذکر شده در این صفحه ممکن است از سمت مجری و برگزار کننده آزمون دچار تغییر و تحول شود بنابراین بعضی از آن به صورت احتمالی و تقریبی می باشند. به همین جهت برای اطلاع دقیق و بیشتر از صحت اطلاعات در رابطه با آزمون های فوق صرفا به مراجع رسمی مربوط به هر آزمون مراجعه نمایید.

آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری (اسکودا)

سال آزمون ---
تاریخ ثبت نام ---
تاریخ برگزاری 13 مرداد سال 1402
وضعیت ---
تاریخ اعلام نتایج ---
توضیحات ---

آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضائیه

سال آزمون ---
تاریخ ثبت نام ---
تاریخ برگزاری ---
وضعیت ---
تاریخ اعلام نتایج ---
توضیحات ---

آزمون سردفتری

سال آزمون 1401
تاریخ ثبت نام

از روز دوشنبه مورخ 1401/08/09 تا روز یکشنبه 1401/08/15

توجه : مستند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور زمان ثبت‌نام آزمون سردفتری اسناد رسمی سال 1401 تا روز دوشنبه مورخ 1401/08/16 تمديد شده است.

تاریخ برگزاری

1401/09/25

وضعیت ------
تاریخ اعلام نتایج ------
توضیحات برای اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایید.

زمان آزمون کارشناسی ارشد

سال آزمون 1402
تاریخ ثبت نام از 16 تا 1401/9/22
تاریخ برگزاری

عصر پنجشنبه و صبح و عصر جمعه
از 1401/12/11 تا 1401/12/12

وضعیت آزمون هنوز برگزار نشده است
تاریخ اعلام نتایج آزمون هنوز برگزار نشده است
توضیحات برای کسب آخرین تغییرات به سایت سازمان سنجس مراجعه نمایید.

زمان آزمون دکتری

سال آزمون 1402
تاریخ ثبت نام از 22 تا 1401/8/29
تاریخ برگزاری

صبح پنجشنبه 1401/12/11

وضعیت آزمون هنوز برگزار نشده است
تاریخ اعلام نتایج آزمون هنوز برگزار نشده است
توضیحات برای کسب آخرین تغییرات به سایت سازمان سنجس مراجعه نمایید.

چند نکته در مورد زمان آزمون های حقوقی

به تدریج زمان ثبت نام آزمون های حقوقی دیگر همچون آزمون قضاوت، کارشناسی ارشد، دکتری و غیره نیز به این صفحه اضافه خواهد شد.

در صورتی که زمان دقیق در رابطه زمان ثبت نام، برگزاری و یا اعلام نتایج تعیین نشده باشد. آخرین اخباری که در رابطه با آزمون مربوطه توسط مسئولین و مراجع رسمی بیان شده است. قید می شود.

زمان ثبت نام و برگزاری آزمون وکالت

همانطور که می‌دانید در حال حاضر دو مرجع، پروانه رسمی وکالت صادر می کنند که این دو مرجع عبارت اند از مرکز وکلای قوه قضائیه و کانون وکلای دادگستری استان ها (اسکودا)، بنابراین با توجه به هر کدام از این مراجع اخبار مرتبط را در همین صفحه و بر اساس سال آزمون قرار خواهیم داد.

زمان ثبت نام و برگزاری آزمون کانون وکلای دادگستری استان ها (اسکودا)

در این قسمت اخباری که در رابطه با زمان ثبت نام و برگزاری آزمون کانون وکلای دادگستری استان ها (اسکودا) قرار خواهد گرفت.

گزارش نایب‌ رئیس و سخنگوی اسکودا جناب ابراهیم کیانی از جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۷ در فیلم زیر قابل مشاهده است.

 

در فیلم زیر گزارش جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران – پنج شنبه 1401/10/29 قابل مشاهده است.

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد و دکتری 

از آنجایی که برخی از داوطلبان آزمون های حقوقی قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری را نیز دارند تصمیم بر آن زمان برگزاری و ثبت نام این آزمون ها را نیز با استناد به سایت سازمان سنجش بیان نماییم.

همچنین اخباری که در رابطه با زمان ثبت نام این دو آزمون وجود دارد را در ادامه می توانید مشاهده نمایید. هر چند برای اطلاع از آخرین اخبار و تغییر و تحولات می باید به اخبار مراجع رسمی و متولی هر آزمون مراجعه بنمایید.

  در تصویر زیر می توانید برنامه زماني ثبت نام و برگزاری آزمون‌های سراسری سال 1402 طبق آنچه که در سایت سازمان سنجش منتشر شده است مشاهده نمایید.

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد و دکتری

زمان ثبت نام آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی 1401

  داوطلبان واجد شرایط می توانند از روز دوشنبه مورخ 1401/08/09 تا روز یکشنبه 1401/08/15 با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور می توانند اقدام به ثبت نام در آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی نمایند.

  • مهلت ثبت نام : زمان شروع ثبت نام از روز دوشنبه مورخ 1401/08/09 لغايت روز يکشنبه 1401/08/15 مي باشد
  • زمان برگزاري آزمون : روز جمعه 1401/09/25 مي باشد.
  • مستند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور زمان ثبت‌نام آزمون سردفتری اسناد رسمی سال 1401 تا روز دوشنبه مورخ 1401/08/16 تمديد شده است.

  لازم به ذکر است برای دریافت دفترچه راهنما ثبت نام آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی میتوانید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایید.